Sunday, September 20, 2009

Internet - på gott och ont

Vissa människor verkar ha svårt att fatta vinken.
Har en tjej som försöker adda mig på facebook…jag har vid det här laget redan nekat TRE gånger. TRE!!!
Anledning: känner inte igen henne, namnet ringer ingen klocka, inte heller bilden, och vi har bara en liten fnuttig bekant gemensamt.
Och jag är inte en sådan som säger ja till vemsomhelst bara så att det ska se ut som att jag har 500 vänner på facebook. Vet ju att folk ändå bara vill snoka
Hursomhelst, denna tjej ger inte upp.
Har ett nytt “friend request” från henne idag. Hennes fjärde. (psychobitch?)
Om hon ändå kunde skickat ett meddelande där hon beskriver vem hon är och varför hon envisas med att försöka adda mig, så kanske…
…men hennes tystnad och underliga beteende är tydliga tecken på en som vill snoka.

Och inget fel i det. Jag är ju också medlem av facebook pga av mitt sjukliga intresse att snoka. Har även en förkärlek att googla Roberts före dettor. Är det normalt?
Troligen inte. Men roligt är det. Speciellt eftersom en av dom har icke så smickrande bilder av sig själv på myspace.
(Myspace av alla ställen).
Man ska vara nyfiken. Det är bra för själen. Man lever längre om man är nyfiken. För det har min mamma sagt.

1 comment:

viktoria cederberg said...

Jag har en looser från Skelleftehamn som fortsätter adda mig, igen, igen och igen. Jag kände hans LILLASYSTER ytligt när jag växte upp, men har inte utbytt många ord med honom. Han försökte med systern min också, hon vet knappt ens vem han är...
Varför fattar inte vissa?