Wednesday, September 16, 2009

to all the single ladies (and gents)

Okej, jag kan inte säga att jag saknar singellivet, för det vore lögn.
Efter snart 3.5 år som gift så kan jag ärligt säga att jag aldrig varit lyckligare. Men istället för att trötta ut alla mina singelläsare med allt rosenrött snack om livspartner och någon som alltid finns där för att lyssna på ens dagliga haranger så vill jag faktiskt vända blicken mot singellivet.
Just det, SINGEL-i-stan livet, som trots succe program i stil med Sex & the City trots allt inte fått tillräckligt med respekt. (Carrie och company får ju alla sina stora kärlekar till slut)
Men istället för att hata varje minut av ensamheten och spendera alldeles för mycket tid med att lyssna på kärleksballader från 80-talet, alternativt ätandes choklad framför filmer som Dirty Dancing och Sweet Home Alabama, så tycker jag att singlar skall ta tillfället i akt och njuta av singellivet. För tro mig, det kommer inte att vara för evigt.

För som singel kan du (och bör du) vara totalt jävla ego. Vill du spendera hela lönen på en ny outfit och leva på flingor resten av månaden? Go for it. Du behöver inte rådfråga eller ens diskutera saken med någon annan.
Men viktigast av allt: som singel bör du dejta, dejta, och dejta lite mer.
Observera att du borde dejta inte bara en typ av män/kvinnor, utan gå utanför din bekvämlighetszon och dejta någon som är totalt annorlunda. Man lär sig mycket av andra människor och även om man innerst inne vet att man aldrig kommer bygga bo med den filosofiske bokmalen eller den elaka badboyen så kan man iaf ha lite roligt medans man väntar på den rätte?

Och nu menar jag inte att man som singel borde bli stans största slampa eller bock. Men man bör taga tillfället i akt och flirta hejdlöst, gå på sjukt många dejter, lär känna nytt folk, lära känna sig själv, ha roligt, slappna av, lev i nuet.

Som singel finns det egentligen bara två regler att följa:
1. Va ego – love thyself
2. Var inte rädd för att rata eller bli ratad, havet är stort och fiskarna många.

Så sätt på Lill-Babs gamla slagdänga "Leva Livet" och gå ut och skaka dina (o)lurviga...

1 comment:

Elin R said...

Oj vad jag kände mig träffad av detta inlägg, haha! Jag har varit singel i tre år och trivs jättebra med att bossa över allt själv.. lght, pengar, mat å så :-) Men har samtidigt känt att det kanske är dags att börja dejta lite för jag saknar att träffa nya killar men problemet är att jag har sådana himla krav.. Så nu ska jag läsa ditt inlägg igen och ta tag i saken sen :-) Hoppas du mår bra!