Friday, May 23, 2008

att bli president = att gå i pension?

Den republikanske kandidaten John McCain är 71 år gammal. Hur han skall kunna bli president övergår mitt förstånd – det växer ju praktiskt taget mossa på karln!

Denna oro har även drabbat de amerikanska väljarna och herr McCain var “tvungen” att lämna ut sina läkarjournaler till allmän beskådning. Tydligen är han frisk som en nötkärna. Men gubben ska fylla 72 i augusti (!), om han skulle bli vald och sitta två presidentperioder så kommer han vara 80 år innan han sakta men säkert lämnar Vita huset med hjälp av rullator. Hemska tanke om han skulle drabbas av demens och förväxla Nordkoreas diktator med en nära allierad!

McCain: för gammal

Nej, tacka vet jag den unge och stilige Obama. Han kommer pryda vita huset med sitt matchande vita smajl. Vissa säger att han är för ung och oerfaren, men jag tror att hans påstådda naivitet faktiskt innebär att han vill skappa förändringar.

Obama: rätt ålder, rätt utseende, perfekt för vita huset

McCain hör inte hemma i vita huset, utan snarare borde han finna en säng på ett ålderdomshem.

2 comments:

Anonymous said...

absolut klockrent inlagg! :D

Anonymous said...

Haha, ja verkligen!

Förresten, du frågade om mitt green card. Ja, man kan säga att vi blev försenade. Men det var för mycket runtomkring som gjorde att han inte såg till att få det gjort. Sen saknade jag Sverige och familjen. Separationen, som jag väljer att kalla det eftersom skilsmässan "bara" var en pappersformalitet, är fortfarande lite svår ibland men jag vill inte gräva ner mig.

Kram!