Wednesday, May 28, 2008

svammel

Promenerade med Jolene igen imorse. Hon är minst 1.75 lång om inte längre, så hennes steg är nästan dubbelt så långa som mina känns det som. Solen skiner igen och vädret var helt perfekt. Lilla Stella var lite kinkig. Men det är nästan läskigt hur mycket en liten bebis förändras på bara några veckor. Varje gång jag ser henne så har hon blivit en ny liten person. Nu är hon snart 2 månader och man kan få ögonkontakt och till och med ett leende.

är helt svettig nu. Ska gå och duscha och sedan bege mig till skolan och se om dem fått in någon kurslitteratur för sommaren. Börjar om på Måndag. Kommer bli två intensiva månader. Men jag har hört att sommarterminen är lite mer förslappad, med camping trippar och solsvultna professorer som inte orkar föreläsa.

Måste även svänga förbi posten. Ska skicka ett brev till min systerdotter, och kuvertet var för stort för den minimala postlådan med utgående post som finns i området. Jag försökte skicka enbart platta saker till henne, men det vart för bulkigt ändå. typiskt!

Roberts yngste bror ringde förresten igår. Han och hans flickvän funderar på att flytta till Colorado och starta “ett nytt liv.” Kalifornien är så otroligt dyrt. Dem betalar multum för en minimal tvårummare en timme utanför Los Angeles. För samma belopp här i Colorado så skulle dem kunna få något betydligt finare. Så vi får se, ingen av dem har ens varit här på besök, så vem vet om dom vågar ta steget. Men det vore kul.

Nu ska jag kila.

No comments: