Tuesday, May 13, 2008

regnig tisdag och lesbisk granne

Det regnar idag, vilket är en sällsynt men välkommen företeelse här. Vanligtvis så faller det bara några enstaka droppar, men idag har det regnat oavbrutet. Jag är nöjd för det betyder att fälten kommer bli gröna och att vi förhoppningsvis inte kommer få hem brev från vattenverket där dem ber oss snåla med vattnet. Det har varit torka i sydvästra USA i flera år, men jag tror inte att Colorado behöver oroa sig det här året.

Igår var jag hos tandläkaren för årlig kontroll och vad dem här kallar för “tandrengöring.” Den årliga kontrollen består av att man får först träffa en tandhygienist som skrapar och polerar och allt det där, sen kommer tandläkaren in och gluttar på röntgenbilderna.

Jag fick beröm igår, dem sa att allt såg jättefint ut! Så min dagliga tandtråds rutin har fungerat. Sen ville dem förstås sälja en tandblekning till mig, till speciell sommar rabatt, men där sa jag nej tack. Jag tycker det ser löjligt ut med kritvitt Hollywood smile.

Våra lesbiska grannar, som är ett äldre par i 40-50-års ådlern har satt upp en skylt som lyder “Hillary Clinton for president” i sitt köksfönster. Jag har bara träffat en av dem, Rosie, hon är en manlig kvinna med håriga ben, håriga underarmar och regnbågssmycken (Regnbågs flaggan är ju gay flaggan om ni inte visste).

Jag undrar om dem tycker att Hillary är bäst rent politiskt, eller om dem bara tycker att hon är en stilig kvinna?

No comments: