Wednesday, May 14, 2008

filmer

Idag har jag strosat i det nya shoppingcentret. Vädret var 20+ och alldeles lagom med folk. Jag fick en gratis 5-minuters orientalisk massage, och sen gick jag på bio och såg “Made of Honor” med Patrick Dempsey. Den var ganska bra. Jag måste dock säga att det var en omvänd version av “Sweet Home Alabama”, om nu någon minns den?

Det skrivs väldigt få bra manus i Hollywood nuförtiden. Det mesta är remake. Den nya Indiana Jones filmen är ett bra exempel på idetorkan som råder i filmvärlden. Dem flesta filmer jag sett på sistone har varit bleka kopior av betydligt bättre original. Kanske jag borde försöka mig på att skriva ett film manus?

Nu ska jag gå och fixa quesadillas till middag! Tack o hej!

1 comment:

Mia said...

Tror inte alls det råder idétorka, Hollywood har en mängd fina manusförfattare men däremot finns det gott om rika och mäktiga producenter utan vars pengar det inte blir några filmer. De är dock inga konstnärer utan affärsmän, deras mål är att tjäna pengar därför satsar de gärna inte på "udda" eller "orginella" manus.
Där ligger problemet. Ingen annanstans.

Mia