Friday, May 2, 2008

en middag

Så igår var vi hemma hos min favorit granne Jake med familj! Jag var lite nervös eftersom hans föräldrar Tom och Janet verkar ha en ganska underlig relation. Tom kommer ofta över hit och hänger med Robert och fäller bittra kommentarer över sin flickvän (Janet). Han pratar om hur skönt det är när hon är borta (hon är flygvärdinna), och han klagar på än det ena än det andra. Till och med framför lille Jake, vilket jag inte tycker är bra för det är ju ändå hans mamma.

Så igår när vi kom över så var det lite underlig stämning först. Janet är jättesöt, av asiatiskt ursprung med en mjuk, lågmäld röst. Dem hade fixat wokade grönsaker med kyckling. Jake visade mig sina två rum, sina mjukisdjur och alla sina signerade hockey prylar.

“Han pratar alltid om dig.” sa Janet. “Vi tycker det är så gulligt.”

Hon hade bakat en chokladtårta till efterätt och vi såg Avalanche bli krossade i sista slutspelsmatchen med smärtsamma 8-2.

Det lustigaste var att Janet verkar hur gullig och trevlig som helst, jag fattar inte varför Tom är så butter, men man vet väl aldrig vad som försigår bakom stängda dörrar? Dem är iallafall väldigt lättsamma att umgås med. Jag fick en snäcka av Jake som han hade plockat på en strand i North Carolina.

Tom är flygplansmekaniker och jobbar ute på Denvers Internationella Flygplats, så ikväll ska han ta med oss ut på en rundtur i hangaren. Vi ska få se bakom kulisserna hur dem fixar upp dem stora 747 planen. It will be interesting.

No comments: