Thursday, May 22, 2008

torsdag

Var duktig och promenerade imorse med Jylene och hennes lilla 6-veckors bebis. Jag gick med hantlar, eftersom jag visste att J skulle släpa på barnvagn. Men puh vad jobbigt det blev att släpa på hantlar efter ett tag! Kändes som att spatsera i kvicksand. Nu är mina armar alldeles trötta och darriga, men skönt känns det.

Middagen igår var trevlig. Det var betydligt fler folk än vad jag hade väntat mig, allt som allt var vi tio personer. Det visade sig att majoriteten av tjejerna jobbade på ett hunddagis, och alla var riktiga dog lovers med bilder av sina små älsklingar i mobilen. Och ingen av dem hade barn utan bara hundar. Det verkar nästan som att seriösa hundälskare inte har något behov av barn utan hellre har hund? Dem pratar om Fido och Karo som om dem vore barn dessutom. Ganska gulligt och kanske ett smart drag?

Jag och Patricia petade mest i maten för det var väldigt autentisk mexikanskt, och trots att vi valde det minst kryddstarka så simmade våra burritos i röd chili sås. Men vi delade en friterad glass till efterrätt, så mätt blev jag iaf. Och billigt var det. Hela min måltid med drinkar, efterätt och dricks kostade 14 dollar (ca 80 spänn).

Nu ska jag gå och vattna blommorna, läsa lite nyheter och dricka massa vatten!

No comments: