Monday, May 26, 2008

Helgens händelser

Peanut brände sig på tassen igår. Han brukar hoppa upp på köksbänken, springa över spisen och hoppa upp på kylen. Men han har aldrig bränt sig. Men igår hände det. Stackarn haltar litegranna, men jag ser inga blåsor under tassen. Så jag hoppas att han repar sig. L

Idag var jag hemma hos Patricia. Vi åt lunch och pratade. Hon lagade spaghetti med friterade bananer. Jag gav henne och Keith en ask med chokladbollar. Det har blivit min standardgåva till folk. Har aldrig träffat någon som inte gillar chokladbollar. Jake var här i lördags och proppade munnen full. Dagen efter frågade hans mamma efter receptet!

Idag regnar det och är allmänt grått och trist. Det kanske är passande för denna helgdag. Memorial Day är en dag då amerikanarna minns soldater som dött i kriget.

No comments: