Wednesday, October 7, 2009

Husfruar

Okej, det här inlägget är en pinsam bekännelse av mina dåliga TV-vanor. Men! Det bör tilläggas att jag numer aldrig ser på TV. (yup, its true!)
Har hört av små fåglar om Anna Anka och all uppståndelse i Sverige.
Och eftersom jag sett samtliga av dom amerikanska versionerna av Real Housewives, så önskar jag ju naturligtvis att jag kunde se “Svenska Hollywoodfruar.” Även om jag nog bara skulle vrida mig av genans över dessa damer och deras ytliga liv. Golddiggers möter jämställdhets-Sverige….det känns som ett recept för katastrof. Inte underligt att Anna Anka fått sådan plats i den svenska tv-rutan på sistone.Anna Anka o gänget

När jag ser på “Real Housewives” så kan jag skratta åt deras enorma silikonbröst, plutläppar, och sjukliga shoppingäventyr. Men när det gäller svenska hollywood fruar så tror jag att jag nog mest skulle bli irriterad. Svenska kvinnor är i en annan klass. Vi spelar i en annan liga. Visst? Svenska kvinnor är inte besatta av att köra omkring i en Mercedes och stappla runt i Jimmy Choo-skor. Eller? Kanske har jag för höga tankar om den svenska kvinnan. Inte för att det är något fel med Mercedes eller designer-skor, men ni fattar poängen. Sverige är känt för naturligt vackra kvinnor. Och inte dessa uppblåsta barbie dockor.

Fruarna i Orange County – ser ut som Hollywoodfruarna. Allting på dessa tjejer är stort. Stora platinablonda knullrufs, D-kupor, och feta smycken. Och dom e alltid klädda i migränframkallande pastellfärger. Har väldigt svårt för en av fruarna – Vicki – hon går mig på nerverna i vartenda avsnitt. Hennes son går för övrigt på mitt universitet.

Orange County fruarna

Fruarna i New York – Har lite mer substans än Orange County fruarna och betydligt intressare garderober, lägenheter, och yrken. Men ändå så är dom mest besatta av att hamna på kändissidorna i New York-pressen och tror att dom är så jävla viktiga och kända. Har en favorit, Bethenny, som är kändiskock och har bra humor.

New York Fruarna

Fruarna i Atlanta – är i en klass för sig. Dessa fruar är allihopa Afrikan-Amerikaner – förutom Kim – som är den vita saken med platina peruk. Hon har även en hemlig pojkvän som hon kallar för “Big Poppa.” Dessa fruar gör inget annat än bråkar med varandra, med sådana där gälla, skärande röster och med attityd som bara svarta kvinnor kan ha.

Atlanta Fruarna

4 comments:

Bettie said...

du kan titta pa holllwoodruarna pa tv3.se, klicka sen pa TV3 play sa har du alla avsnitten dar :)

Annika said...

Precis. :) Där kan man se dom. Det gör jag, som utflyttad och numera bosatt i Danmark.

viktoria cederberg said...

Snälla söta du. Är du och shoppar något på Forvere21? Har hittat en uuunderbar jacka för typ 35$ som jag bara måste ha. Haha. Men frakt, tull och allt sådant är bajsdyrt - men visst är det billigare om man skickar privat?
Snälla rara....? Om du är in på Forvere21 något... Puss!

Anonymous said...

Hejsan, Kolla på Svenska Hollywood fruar på Tv 3,,på datorn! Jag sträck tittade på alla avsnitten, kunde inte stänga ner datorn,,lol.
Kramiz från basket morsan i Atlanta.