Sunday, October 4, 2009

Mannen från guds utvalda folk, del 2

Okej, så min judiske kurskamrat har insisterat på att “fråga ut mig” i två veckors tid. Allt från drinkar till middag till lunch har förts på tal. Alltid understryket med orden att han vill prata om “något annat” än skolan.
Hmmm.
Blev tvungen att konfrontera till slut eftersom situationen blev lite olidilig.
“Vad menar du med annat?” frågade jag till slut.
“Eh…alltså…ja…vi kan ju naturligtvis prata om skolan också, jag tycker bara det är trevligt att träffa en person som har en hjärna och intelligens högre än genomsnittet. Och tro inte att jag stöter på dig, jag vet att du är antingen gift eller förlovad, jag försöker bara skaffa mer vänner på senaste.”
Okej, coolt.
Kändes skönt att rensa luften.
Har aldrig haft en judisk vän förut. Vill gärna höra allt om synagogan och kosher mat

No comments: