Wednesday, October 28, 2009

ja ser det snöar, ja ser det...

Det snöar fortfarande lovikavantar.

Alissas skola skall förbli stängd imorgon.

Mitt universitet stängde klockan två idag och det är oklart om det ska vara öppet imorgon. Tydligen ska det fortsätta snöa kraftigt hela natten och morgonen.

Det känns som julafton ute.

Jag fick mig till frissan iallafall.

Klippte nästan en decimeter och mitt hår är fortfarande långt. Gjorde ljusa slingor och färgade underhåret mörkt. Blev väldigt mörkt. Kanske lite för mörkt.

Men men, jag vet att med lite deep conditioning så kommer färgen ljusna inom några dagar.

Träffade min frissas nye man (dom gifte sig för 3 veckor sedan!)

Hon som har haft karlaproblem och dejtat en hel rad losers verkar äntligen ha hittat rätt. Han är andra generationens italienare och italienska svärmor bor i deras hus. Tydligen så har det varit lite konflikter där stackars maken måste välja sida mellan mamma och frugan. Men dom verkade söta ihop.

Medan Anette stylade mitt hår så gick han ut och skrapade hennes bilrutor och värmde upp bilen åt henne.

Aaah. Det är romantik. Dom små sakerna som att ta ut skräppåsen eller komma hem med favoritglassen…eller skrapa bilrutan enn vintrig dag.

No comments: