Tuesday, October 6, 2009

"svensk" legend i Kina


sitter på föreläsning och försöker hålla mig vaken.
Sitter och läser underliga svenska nyheter på engelska och snubblade över denna roliga artikel.
Tydligen så har Kinesisk media intresserat sig för en svensk myt. Enligt denna myt så finns det en liten stad i de norrländska skogarna där enbart kvinnor är tillåtna och alla kvinnor i denna stad är dessutom lesbiska. (wtf?)
Denna “stad” var tydligen etablerat år 1820 av en rik änka och har i dagsläget 25,000 kvinnliga invånare samt ett medeltida slott. (wtf #2)
Denna stad heter tydligen “Chako Paul city” (hmmm…inte vidare svenskt). Och män som försöker besöka staden riskerar att bli slagna till döds av dessa amazon-kvinnor.

Vem kom på denna underliga vikinga saga undrar jag?
Tycker att Sverige borde satsa på Kinesisk turism och bygga upp denna fantasi stad.

1 comment:

Anonymous said...

Hahahaha! Länge leve turismen. Men vet Du hur dom ockuperar innerstan på sommaren. Jag menar jag knappast ta mig fram på Drottninggatan för att köpa lunch. Hemskheter. Ännu värre är det med alla icke Stockholmare som försöker köra bil i stan. Vi som bor i stan borde få skattereducering mellan maj-augusti för vad vi får genomlida! ;) Dessutom borde det införas ett speciellt körkort för att få köra innan för tullarna! Så det så. /Shaikha