Tuesday, October 27, 2009

Nu vankas snöstorm

Har haft en lååång dag. Steg upp klockan sex och var inte talför förrän vid 7-tiden då jag skjutsade Alissa till skolan. Sedan bar det av till Boulder för 5 föreläsningar och en Bollywood film. Vilket innebar att jag var på campus från 9 till 9. Och tyvärr så var det inte gårdagens vackra höstväder utan mulet och kallt. På hemvägen så hade det börjat snöa och blivit dimmigt och jäkligt. Kunde knappt se mer än två meter framför mig när jag körde på grund av snöflingor, mörker, och dimma. Körde hemåt med vita knogar och båda händerna på ratten. Hatar verkligen att köra i snö utan vinterdäck och jag är inte speciellt förtjust i mörkerkörning heller. Men jag fick mig hem levande.

Väl hemma i värmen så hade jag en bit Tiramisu som väntade på mig, så nu har jag kokat lite grönt Jasmin te, mumsat efterrätt, och ska precis till att lira lite fiol. Fiol och yoga är mina avslappnings sysslor. Båda två gör mig på bra humör.
Stackars Alissa har också långa dagar numer. Hon har skola mellan 7:25 och 2:45, sedan mellan 3 och 4 har hon teater och mellan halv fem och halv sju har hon träning med danslaget. Så snacka galet schema!
Känns som vi aldrig hinner spendera kvalitetstid.
Men snart, snart, snart, blir det roadtrip igen. Till Kalifornien och mitt första bröllop (som gäst). :)

No comments: