Friday, October 30, 2009

Snöigt värre

Nu har det äntligen snöstormat färdigt. Alla skolor var stängda i hela delstaten. Förutom givetvis Universitetet i Boulder. Jag körde in igår och det var inte så tokigt faktiskt, för det var otroligt lite bilar på vägarna och upp plogat. Blev arg på en buss chaffis som körde i mittgrenen och sprejade ner bilarna i vänsterfilen med snö.
Och eftersom Boulder ligger vid foten av Klippia Bergen så hade det snöat ännu mer därborta. Träden var tunga med snö och på några ställen hade grenar brytits av och fallit ner på gångvägarna. Men det var ack så tjusigt. Såg ut som ett vykort. Och givetvis hade jag glömt kameran. Fast ni vill väl ändå inte se mina naturbilder? Bloggläsare vill väl helst ha avklädda pictorials och annat smaskigt.

Har för övrigt väldigt ont i min rygg. Höger sida alldeles under skulderbladet. Robert påpekade att det troligen är pga av snöskottningen vi gjorde igår morse. Det var cirka en halvmeter snö utanför garaget och det tog oss 45 minuter att skotta, minst.
Colorado är galet. Nästa vecka kommer det vara sol och 18 plusgrader igen. Inte konstigt att man blir helt snurrig i bollen.

1 comment:

viktoria cederberg said...

Vafan. Jag gillar naturbilder!