Wednesday, March 26, 2008

change face to change race = disgusting

Just när jag skrivit mitt tidigare inlägg så ser jag ett program på teve som handlar om folk som “wants to change their face to change their race”. Först ut är en vacker asiatisk kvinna som vill genomgå ögonlocks-operation för att få ett mer västerländskt och “snyggare” utseende. En plastik kirurg medverkar också, och han berättar att ögonlocks operation är en av de vanligaste operationerna bland asiatiska amerikaner (samt asiater i Asien).

Sen får vi se en kille med italienskt ursprung som vill operera sin stora näsa, för att se mer “normal” och mindre italiensk ut. Han är en snygg kille med en helt okej näsa.

är det inte skrämmande att ett västerländskt utseende a la Hollywood är idealet???

Ett antal människor fick se tre bilder, bild 1 var en asiatisk kvinna, bild 2 var en svart kvinna, bild 3 en vit kvinna. (Alla 3 var väldigt attraktiva). Men på frågan vem som var attraktivast, så svarade majoriteten att kvinnan på bild 3 såg bäst ut. Hon var vit, liten näsa, blå ögon, axellångt blont hår – såg ut som vilket nyhetsankare som helst – och det mest skrämmande är att hennes utseende är idealet som alla strävar efter. Människor med andra etniska drag är till och med beredda att lägga sig under kniven!

Det fanns en period när jag tyckte att min näsa var för stor, mina bröst för små och mina fräknar för många. Men idag så tillhör detta mina favorit kroppsdelar.

love your flaws.

No comments: