Thursday, March 27, 2008

mitt lov

lite cred måste ni ändå ge mig, eftersom jag bloggar friskt under min ledighet. Istället för att spendera mitt springbreak på en solig strand i Florida, dansandes i en bikini bland horder av alkoholiserade college kids så tillbringar jag min tid med stillsamt bloggande.
Har fruktansvärt ont i halsen idag. Dricker chai te och knaprar toast i hopp om att det ska gå över. Jag kände av det igår, men trodde det berodde på mitt skrikande under hockey matchen. Imorrn ska jag träffa Maria med bebis för lunch. Det är svårt att planera in aktiviteter med småbarnsmammor, för dem små ska sova middag, och äta kletig burkmat, och så har dem feber eller öroninflammation, eller så ska dem på babysim…det är en hel produktion att ha barn! Och som vän till småbarnsföräldrar så får man vackert rätta sig efter behoven av dem små. Men det är samtidigt väldigt kul att få mysa med bebis och små barn i några timmar, i trygg vetskap om att man inte behöver ta med dem hem!

1 comment:

sophie said...

så sant! det bästa med kompisar som har småbarn, är att man kommer hem och är så lycklig över att man inte är mamma själv! hehe..
kanske för att man är för egoistisk...who knows.