Friday, March 7, 2008

japansk afton

äntligen så är det fredag. Har spenderat hela morgonen med en av mina online kurser. är redan helt trött i huvudet. Den här veckan har mest bestått av plugg, plugg och åter plugg. Men ikväll ska vi ut och svira. Vi ska på japansk restaurang med Maria och Marc. Tydligen en traditionell variant där borden är låga, man sitter på golvet och skorna skall av. Jag ser fram emot att knapra sushi, och små rätter i söta skålar, dricka rykande varm sake och prata svengelska. Jag har en oförklarlig fascination till japansk kultur. Det finns en internationell affär här som säljer mat, porslin, och godis från hela världen. Allt från indiska kryddor till svenska pepparkakor och mariekex. Och dem har en samling japanska middagsfat och skålar, och dem är så gudomligt söta. Små, fyrkantiga med handmålade blommor och tillhörande pinnar. Jag ville införskaffa och börja duka japanskt, men Robbie tyckte att jag var “out there” och att vår bekantskapskrets kommer tro att vi är “totally weird.”

håhåjaja, så segrerat det kan vara. Jag har iaf bestämt mig för att ha på mig min kimono liknande outfit ikväll och sätta upp håret i en knut med pinnar, samt sminka mig lite läcker snedögt. =) Japan, here I come!


No comments: