Monday, March 24, 2008

äntligen!

Så fick Colorado Avalanche vinna en match. 2-0 till och med.Foppa fick göra en assist och såg riktigt taggad ut. Han hamnade nästan i en fight med en av motståndarlagets värsta fulspelare. Ni vet en sådan där som crosscheckar folk som inte ens har pucken. Men det är en av sakerna jag älskar med hockey, att det är ett fysiskt spel, där dem slänger handskarna och slåss. Publiken är väldigt komisk också. När en motståndare skadat sig och ligger utslagen på isen så skriker publiken irriterat, “get him off the ice!”

ja, det e härligt.

Jag kan knappt bärga mig till på onsdag.

1 comment:

sophie said...

Hej igen..och på tal om något som inte alls rör ishockey (hehe).

det slog mig idag.att vi har samma intresse som nuförtiden anses mycket udda, att skriva brev för hand.

så jag tänkte, i sann lyckoslanten-anda, att vi kunde ju börja brevväxla!

jag känner mig så fyndig alltså.
vad tror du?

du kan ju svara eller avböja mitt erbjudande kanske genom mail? jag hittar inte din adress, men min är sophie_qui@hotmail.it

ciao!

ps. spaghetti, macaroni, penne och allt som bär italienskka namn..är pasta. nudlar hittade de väl på i ngt annat land?..ordning och reda! hehe
ds.