Tuesday, March 11, 2008

mina nya favoriter


fyndade igår på Target. mystofflor med halk stjärnor på undersidan så att jag inte åker skridskor på trägolvet.

På tal om skridskor. Vi var på hockey igen i lördags, när Avalanche mötte Dallas Stars. Satt framför en skrikhals på läktaren som inte kunde någonting om hockey. “Skjut!!!” skrek han om och om igen. “Skjut pucken!!!” när spelarna var tryckt mot ribban och pucken inte ens var i spel. Gubben bredvid mig som var ett mycket seriöst hockeyfan som antecknade alla kedjor och skott på mål höll på att bli tokig. Han mumlade hela tiden, “there’s nothing to shoot at you fucking idiot.”


middagen i fredags var förresten riktigt trevlig. mumsade rå fisk och drack sake. Det var bara två bord i hela restaurangen, servitrisen hade en rosa kimono och kunde knappt prata engelska. Det blev för mycket sake för vissa. Mark är hur rolig som helst, för när han blir onykter så börjar han skrika meningar på svenska. “Vad fan snackar du?” eller “Skål för fan” med en fet amerikansk brytning. Och mitt i alltihop skrek han, “Jag lackar ur!” Jag höll på att dö av skratt. Robbie e inte alls lika sofistikerad vad gäller svenskan. Jag har insett att vi måste börja träna.

No comments: