Monday, March 3, 2008

tandvärk, rynkor, 40-årskris? Det fixar vi!

Min amerikanske tandläkare skickar ut ett månatligt nyhetsbrev till sina patienter. Där han skriver om senaste tandblekningsmetoden och visar före och efter foton på nyskapta Hollywood leenden. Ibland skickar han med en liten tandtråd eller miniatyr tandkrämstub, lite käckt sådär. Jag har aldrig varit med om att tandläkare gör PR på denna nivå. Ganska stor skillnad från folktandvårdens årliga kallelse.

Hursomhelst, mars månadsbrev fick mig att falla av stolen. Denna tandläkare erbjuder nu också Botox och derma filler i sin mottagning. Han har anställt en dermatolog för att fixa folks rynkor, (medan dem får en tandblekning?). Det var droppen. Jag har beslutat mig för att inte besöka denne doktor något mer. Mitt förtroende föll när han introducerad Botox i tandläkarstolen. Vart är världen på väg?

No comments: