Saturday, March 29, 2008

lördag

Idag vaknade vi sent. åkte och inhandlade blomjord. Robbie har bestämt sig för att odla humle i bakgården, och jag ska odla en örtträdgård, basilika, gräslök, timjan, lavender och oregano. Humlen växker tydligen väldigt snabbt och ringlar sig i rankor likt vindruvor, så vi ska fästa rep från balkongen och låta dem klättra upp och förhoppningsvis skapa en skuggande gardin av gröna blad.

Sen åt vi lunch ute i solen på en irländsk liten pub.

Robbie har gjort en Britney och rakat av sig håret, jag hjälpte till och han blev jättesnygg!

På väg till brevlådan stötte jag ihop med vår granne från Texas, han frågade om vi hade några planer för kvällen eller om vi ville umgås. Hans flickvän jobbar som flygvärdinna och är nästan aldrig hemma, så jag tror att han är ganska ensam. Trevlig är han, och gillar hockey, så vi kanske ska gå ut och “ta några öl” (eller i mitt fall vin).

No comments: