Monday, March 31, 2008

chai te, en kompis och en nominering

Jag har hittat en ny vän. Han heter Jake, har blont rufsigt hår och långa mörka ögonfransar. Han spelar hockey och har en glugg mellan tänderna.

Och han är sex år gammal! Vi spenderade lördag- och söndag kväll med att spela UNO, yatzee och ett spel som heter Jenga.

Hans pappa Tom bor tvärsöver gatan, och han o Robbie har blivit bra vänner. Och nu har jag o lille Jake blivit polare också. Förutom spelandet så har vi ritat och skrivit korta berättelser åt varann. För att vara sex år, så skriver han himla förnurliga historier. Hans mamma e flygvärdinna, och pappa jobbar nätter, så Jake har ofta barnvakt. Och nu har han frågat mig om jag kan vara hans barnvakt. Inte Robert – utan bara jag!

Jag saknar mina systerdöttrar så mycket, och det är kul att ha funnit ett litet substitut. Jag har börjat inse att jag gillar barn! Dem e ju hur kuliga som helst. Och äntligen har jag någon att kolla på tecknat med, eftersom Robbie vägrar se tecknat! (vilket har resulterat i att jag missat alla coola filmer i stil med Ice Age och Shrek *snyft*)

En annan trevlig sak hände imorse när jag öppnade min e-mejl och fick se att en av mina professorer har anmält mig till the "Best Student Awards". Jag fick nästan tårar i ögonen när jag läste hennes nominering, och jag blev faktiskt fantastiskt chockad!!!


Dåliga nyheter inkluderar min förkylning som bara blivit värre. Jag dricker 3-5 koppar chai te om dagen, knaprar c-vitamin och försöker “ta de lugnt”. Min mamma visste inte vad chai te var för något. Jag sade att hon borde fråga min bror, för han vet. Jag minns för några år sedan när hon frågade oss vad ordet pimp betydde. Ja d e inte lätt att vara född på det ljuva 50-talet.

En mumsig Chai latte

No comments: