Friday, March 28, 2008

lunch @ the mall

Lunchade med Maria och hennes lille son Marlon, (efter Marlon Brando). Jag drack 3 små miniatyrglas vin, man får välja 3 sorter som serveras i olika glas, men med lika mycket volym som 1 vinglas. Jag blev ganska lullig på min tomma mage. Jag åt mozzarella macka med basilika och vitlök.

När servitören hörde att det var Marlons födelsedag så fick vi 3 glass kulor med ett litet ljus i till efterrätt. Han satt i mitt knä hela lunchen och var nöjd så länge han hade något att stoppa i munnen. Sötare barn får man leta efter.

Efter lunchen så inhandlade jag Marlons födelsedagspresent, det blev en sagobok med sagor från hela världen och jättefina illustrationer. En mjukis apa, för hans smeknamn är “little monkey”, och ytterligare två små bebisböcker.

Jag drogs hela tiden till tjejböckerna med glittrande älvor och prinsessor – för dem e ju så mycket sötare än dem blå pojkböckerna med monster och bilar. Så får jag en son när jag skaffar barn så kommer jag vara i deep shit. =)

No comments: