Tuesday, March 25, 2008

rapport från dejting världen

äter gravad lax på fullkornsbröd till lunch. Försöker få i mig en daglig dos av omega-3. Nu är jag redo för sommar, med blonda slingor o klippta toppar. Anette har dejtat 4 killar sen i julas. En som friade till henne i Las Vegas, hon tackade nej och han gjorde slut kort därefter. Sen dejtade hon en privattränare på ett gym som aldrig hörde av sig efter första träffen. Tredje killen var en bilförsäljare som bara ringde henne efter klockan ett på natten, aldrig på dagtid. Efter dessa tre misslyckade försök så joinade hon någon matchmaking site som heter sugardaddy.com, där snygga tjejer kan träffa rika män. “Jag gav upp om att träffa kärleken, så varför inte ha lite kul?”

Efter mejl från 60-åriga gubbar, med barn i hennes egen ålder så gav hon upp. Nu har hon dejtat en grönögd italienare i 3 veckor, och hans mamma har redan bjudit med henne på en resa till Italien i sommar. “Vi får se vad som händer” säger hon, och i nästa andetag berättar hon att dem ska öppna upp ett gemensamt bankkonto. (Efter att ha känt varann i 3 veckor?)

Hon har läst massa dejtingböcker som hon följer slaviskt. Till exempel så svarar hon aldrig första gången en kille ringer, för det verkar för desperat.

Håhåjaja. Jag gissar att hon inte kommer åka till Italien. Om tre veckor har hon hittat en ny karl.

Men mitt hår blev fint iaf.

No comments: