Monday, April 7, 2008

elektronikens monopol

Okej, nu är det så att jag fått en brevvän. (Ni vet, en sådan riktig en där man skriver brev för hand, stoppar i kuvert, klistrar frimärke och nyttjar postverket istället för internetanslutningen för att skicka. )

Så jag åkte ut i jakt på brevpapper. USA är ett land som älskar kort, det finns ett kort för alla tillfällen och till alla personer. Grattis kort åt svärmor, alla hjärtans kort till grannen, påsk kort i kristen, katolsk eller ateistisk anda, gröna st. patricks kort, Halloween kort, och naturligtvis jul kort… grattis till bebisen-kort, bröllops inbjudningar, tack kort, krya på dig kort, vi har förlovat oss kort, köpt nytt hus kort, vi har flyttat kort, grattis till studenten, etc. etc. Det finns rader av dessa uppfinningsrika, roliga, stilfulla och färggranna kort. Så jag trodde att det skulle vara piece of cake att hitta snyggt brevpapper. Men icket. Vi åkte runt till 3 olika affärer utan att göra succe. Så vi avslutade med en kaffe, och jag insåg att det får bli kollegie blocket den här gången. Det verkar som att e-mejl har tagit över så till den milda grad att brevpapper är ett minne blott! Vart är världen på väg?!?!?!

3 comments:

Anonymous said...

Världen är förhoppningsvis på väg mot att bli som den i Star Trek-serierna. ;)

(Och ja, det är ok att du länkar till mig, yay.)

Mia said...

Oh jag som älskar brevpapper, hade en brevvän i över fem år. Hon bor i Kroatien och vi träffades på en campingsemester i Frankrike. Nu har jag ingen aning om vad hon gör. Lite sorligt. För visst är det roligt att läsa "riktiga" brev, man blir mer personlig i ett brev. Det är för "jobbigt" att skriva för att man ska tjata om vädret i tre rader.
Man kanske skulle försöka få till en brevpapper-comeback?

Mitt första besök härinne, så jag är lite nyfiken. Hur kommer det sig att du flyttade dit? Studier?

Ha de bra/Mia

Stina said...

brevpapper comeback later fantastiskt. Nope, inte studier utan karlek. =) Studierna kom sedan! =)