Sunday, April 6, 2008

städning och hockey

Söndag. Har tvättat min bil, städat köket, och tvättat 2 maskiner. Bilen har inte tvättats sen tidig vinter, så den var mer brun än silver färgad. Jag håller insidan kliniskt ren dock, för Robbie är en pedant och jag står inte ut med hans gliringar när han ska åka med mig och det råkar ligga ett tuggummi papper på golvet, eller en åldrad starbucks kaffe i kopp hållaren. Hans pedantiskhet har faktiskt gjort underverk för min slarvighet. Jag gillar faktiskt att städa när jag väl kommit igång, det är något meditativt över att få ordning och reda omkring sig. Saken är den att jag är en bohemisk, virrig och glömsk person som hellre gör annat än att städa. Men Robbie startar ofta små städprojekt, och då hakar jag på, så jag har definitivt blivit betydligt bättre.


Nu ser vi Colorado Avalanche VS Minnesota Wild. En slutspelplats är redan avklarad, nu skall det bara avgöra vem vi ska spela slutspels matcher mot. Risken är stor att det blir Minnesota Wild, ett lag som jag gärna skulle klara mig utan. Dem spelar riktigt tråk-hockey, ultra-defensivt spel med ett mål per match i genomsnitt. *suck* Just nu star det 1-1 i andra perioden, och Foppa har redan fått en assist.


Det e våran Söndag….=)

No comments: