Sunday, April 27, 2008

Helgen

Telefonen ringde i fredags. Jag kunde se att det var grannen på nummerpresentatören, och mycket riktigt så var det lille Jake. Han sa att han behövde barnvakt och kom över med en nybakad bananpudding. Har aldrig ätit bananpudding tidigare, och det var ganska gott med tanke på att jag inte ens gillar bananer. Så vi spelade spel, lekte kurragömma och kollade på tv. När klockan närmade sig elva och han gnuggade sig i ögonen men förnekade att han var trött så sa jag att han kunde i allafall ta på sig pyjamasen och borsta tänderna. Han visade mig sin sjungande tandborste, “Det sjunger inne i huvudet när man borstar.” sa han. Sen bäddade jag ner honom tillsammans med hans två gosedjur och han slocknade inom 5 minuter.

Klockan sex på morgonen vaknade jag av att Jake hostade oupphörligt. Påminde mig om hostattackerna jag brukade få när jag var yngre. Så jag gav honom lite vatten och klapp på ryggen och han somnade om. Sen till frukost vid 9 ville han inte ha flingor, ägg eller rostat utan det enda som dög var varm choklad och bananpudding.

Katterna var inte nöjda med våran övernattningsgäst, skraja som dem är för allt främmande.

Thunder o Peanut

Jake

Sen i lördags så gick jag och Robbie ut och åt på en italiensk restaurang där vi firade alla hjärtans 2005, och bröllopsdagen 2007. Det är ett urmysigt ställe med en lång vinlista och fantastisk mat. Vi åt bruschetta, musslor, grillade räkor och pasta. Till efterrätt blev det spumoni glass och cappuccino.

Jag har förresten införskaffat nya glasögon. äntligen. använde mina kontakter och lyckades få en deal hos min f.d. chef som äger en optikaffär nere i södra delarna av Denver. Nu väntar jag bara på att dem ska bli klara för upphämtning. Mina gamla är så repiga och suddiga och sitter inte längre sem dem ska. Per, min f.d. chef skrattade mig rakt upp i ansiktet när han såg mig spatsera in med mina gamla brillor. Dem hänger på sniskan och är omöjliga att rätta till.

Peanut envisas med att sova pa min kudde varje natt

No comments: