Monday, April 14, 2008

grill och massa, massa skrivande

Mitt bloggande kommer förmodligen att ligga på sparlåga ett tag. Har bara drygt en månad kvar av terminen och tre 10-sidiga uppsatser som skall in samt 2 tentor och lite annat småkrafs. Var +23 grader idag så jag gick en promenad tillsammans med min ipod på lunchen, annars har jag mest suttit klistrad vid dataskärmen.

Grillningen igår var fantastisk. Patricia och hennes karl Keith hade ett otroligt vackert hus ute på vischan. I bakgården hade dem byggt en damm som var fylld av färgglada fiskar och ytan pryddes av flytande näckrosor i färd med att slå ut. Patricias karl var en galen typ som hade planterat jordgubbar, blåbär, morötter, tomater, äppelträd, päronträd, persiko träd och lingon i deras trädgård. (!) Det kommer se ut som ett prunkande paradis i augusti.

Vi åt en colombiansk rätt som bestod av små grillade kyckling lår, en kall pasta salad och någon underlig mix av majs, bönor och oliver. Till det drack vi Robbies öl som var väldigt uppskattad.

Patricia har två små Pomeranian hundar, som är en typ av tysk spets. Hon hade en vit flicka som hette Sheba och en brun pojke som hette Arnold – och dem var så gudomligt söta och keliga. Jag försökte få Robbie att inse hur oemotståndliga dem var, men han lät sig inte charmas tyvärr.

How cute can you get?

I afton, efter att mitt svettiga pluggande är över, så ska jag äntligen få se en hockey match. Har haft abstinens i flera dagar nu, eftersom avalanche inte har spelat.

No comments: