Friday, April 11, 2008

utbytesstudent

Min käre man har fått för sig att vi ska ta hit en utbytesstudent. Ni vet en tjej eller kille i gymnasie ålder som går ett high school år härborta. Jag tycker att det är en sweet ide, för det vore onekligen kul med lite kultur utbyte och jag tror att vi skulle bli en bra värdfamilj. Problemet är att vi nog skulle bli en alldeles för bra värdfamilj för en tonåring som kommer till USA för att festa och förlora oskulden (eller varför dem nu kommer?) Med Robbie som brygger öl som hobby, och jag som har ungefär lika mycket auktoritet som Tjuren Ferdinand, så skulle vårt hus snabbt förvandlas till ett konstant party a la Spring Break. Dessutom är vi typ 10-20 år yngre än normala tonårsföräldrar så vi skulle antagligen medverka i festligheterna istället för att ringa polisen.

Robbie vill ta hit en svensk så att vi har något kulturellt gemensamt och han kan öva språket. Men jag tycker det vore ganska trist med en yngling från typ Falun, och dessutom så är jag ju bekant med svenskarnas dryckes vanor, och jag är inte redo att hämta hem en full Johan som spyr i baksätet.

Helst vill jag ha en japansk student som kommer förvandla gästrummet till ett teknikens underland, med det senaste inom tv-spel, kamerautrustning och dataprylar. Helgerna kommer unge herr Jutsu Momo spendera med en insektssamling alternativt spatserandes med kameran runt halsen i downtown Denver.

Och efter hans stillsamma år härborta så kan vi åka till Japan och hälsa på, njuta av sushi och shoppa kimonos.

hello, visst låter det bra???

1 comment:

Anonymous said...

Tror inte man får hosta en student om man inte är en inhemsk amerikansk familj. I alla fall inte en svensk.