Wednesday, April 9, 2008

lyxproblem

Jag vaknade halv sex och var klarvaken. Inte mycket annat att göra än att stiga upp. Jag försökte mig på lite kurslitteratur i hopp om att jag skulle somna om, men icket. Läste en intervju med Dolly Parton för något år sedan där hon berättade att hon bara sover 4 timmar per natt och att det är en träningssak. Så inatt var mitt första ofrivilliga träninspass till att behöva mindre sömn. Jag läser nyheterna och förundras över alla i-lands problem som lokalpressen rapporterar om.

Jag har faktiskt min egen lista med i-lands problem att rapportera om:

1. Varför har just min granne 4 miniatyr hundar som skäller konstant?

2. Varför slår det om till rött vid alla trafikljus precis när jag närmar mig?

3. Varför blåser det alltid när jag spenderat 40 minuter med att locka håret?

4. Varför envisas kunden framför mig att betala med mynt?

5. Varför kostar kurslitteratur så jävla mycket?

6. Varför är det så jobbigt att uppdatera programmen på datorn?

7. Varför måste man vänta i minst 30 minuter för att få en sittplats i restauranger på fredagar?

8. Varför dumpade Brad Pitt den söta Jennifer Aniston för den där vandrande saken med ohyggliga läppar?

9. Varför skrev inte jag Harry Potter böckerna och tjänade multum?

10.Varför är Dr Phil så irriterande?

I could go on forever, men det är dags att brygga morgonkaffet.

1 comment:

sophie said...

främst studielitteraturens ohyggliga pris och brad pit's hemska..flickvän.han skulle ju hängt med gyneth paltrow(eller hur hon nu stavas) ju!

jag ser ingenting positivt i något av de två.