Sunday, April 13, 2008

svensk mat

Nu har jag frysen full av svenska köttbullar. Jag o Maria rullade bollar och stekte så det sjöng om det. Hon lärde mig sitt special recept där hon blandade i lite majsmjöl och krossade havregryn i smeten för att få bollarna att hålla ihop bättre.

Sen gjorde vi champinjonsås och kokt potatis med dill. Det blev väääääldigt mumsigt. och väldigt svenskt. Efterrätten var också blågul, med vispgrädde & jordgubbar. Sen hann vi précis hem innan lille Jake ringde på dörren med övernattnings ryggsäcken på ryggen. Sötare liten pojke får man leta efter. Vi ritade och spelade lite spel innan det var sängdags. Han ville ha sänglampan tänd och dörren på vid gavel, men sen slocknade han som ett ljus. Hans pappa dök upp vid 8 på morgonen, direct efter att ha jobbat nattskiftet, för att ta Jake till hockey träning. Den stackars pappan har bara fått några timmars sömn på hela helgen, och mamman var i luften och serverade kaffe och te (flygvärdinna). Jag sa till Jake att han kan sova här när han vill. Hans pappa Tom försökte betala oss 40 dollar (!!!) men där sa vi blankt nej. Enklare barn får man leta efter. Han bäddade till och med sin säng prydligare än jag gör.

Nu ska jag ringa mina päron för veckans update, och sen bär det av på barbecue hos Patricia.

No comments: