Monday, April 7, 2008

munhugg och nattliga tankar

Jag och min kompis Pete, som för övrigt bor i Minneapolis, Minnesota har redan börjat ladda inför onsdagens match genom att munhuggas på Facebook. “Våra” lag spelar ju nämligen varandra i 7 matcher (eller kanske bara 4, man vet aldrig). Pete hoppas att Foppa kommer få ett skott på foten i match 1 av Gaborik, deras främste målskytt. Medan jag hoppas att Minnesotas målvakt, Backstrom, kommer få akut diarre så fort Foppa närmar sig målburen. ha!


***

över till något helt annat. Ibland kläcker jag ideer just précis innan jag ska somna, som jag tycker är helt briljanta i mitt halvsovandes tillstånd, för att nästa morgon undra vad fan jag tänkte. Igår kväll så fick jag för mig att jag ville ha babyrosa handdukar i badrummet. “Men Robbie kommer inte trivas i rosa bebis land” insåg jag. Så då fick jag för mig att det vore helt briljant att låta mina handdukar vara babyrosa och hans babyblå, och oj så gulligt det skulle se ut med dessa två färger bredvid varann. (?)

Nästa morgon när nattens tankar återvände till mitt minne så kunde jag inte låta bli att skratta högt för mig själv. Yikes vad kräkframkallande det vore med ett babyrosa + babyblått badrum!

1 comment:

Anonymous said...

Haha, vilken tur att du ändrade dig då :P