Sunday, April 20, 2008

min helg

Våren har äntligen kommit, äppelträden blommar och marken har färgats grön. Vi satt ute och drack kaffe idag på Starbucks, då en liten flicka kom fram till mig och sa: “Du är söt.” Hon hade på sig en småblommig klänning och ett rosa hårband. “Tack!” sa jag “Det är du med” Så log vi mot varandra och hon visade mig sitt läppglans. Barn är härliga.

Helgen har varit bra. Vi har inte gjort så mycket eftersom Robbie har jour och jag har massa paper deadlines. Igår städade jag och vi såg Avalanche vinna första slutspelsrundan, mycket tack vare Foppa men också tack vare våran målvakt som var askass förra året, men som nu fått eld i baken och har en räddningsprocent på .94%. Han råkar också vara den snyggaste målvakten i NHL, och ögongodis är ju alltid ett plus. Se bild här .

Har pratat med Patricia idag, vi ska försöka hitta på något i veckan. Men det är svårt för mitt schema är så packat just nu. Bara tre veckor kvar innan the grande finale. Sen har jag 3 veckor innan sommar terminen börjar, men jag har redan planerat in dem dagarna till fullo. Robbie har fått för sig att jag kan lära mig lite om databaser och ta ett certifikat ifall jag vill, så jag ska försöka plugga mig till ett sådant certifikat under mina lediga 3 veckor. Optimistiskt? Ja, kanske. Men det är knasigt mycket pengar att tjäna i databranschen, så det kan aldrig vara fel att göra nytta på fritiden.

No comments: