Monday, February 25, 2008

gissa vem som e tillbaka?

Mina drömmar har besannats. Coach Quenneville lovade mig att han skulle “tala med Peter.” Och det verkar han ju sannerligen ha gjort! haha. Peter Forsberg kommer tebax till Colorado!!! *jag hoppar upp och ner*

äntligen en svensk i laget. och ingen mindre än den ständigt skadade och ledbrutne men ack så legendariske "Foppa" Forsberg. Robbie sitter just nu och försöker skaffa biljetter till någon av de få matcher som är kvar att spela. Jag funderar på att ta Maria med mig till Avalanches träningsarena (som är öppen för allmänheten och beskådare) och kolla på en träning och försöka få autografer. Jag menar, hur svårt kan det vara att få en autograf om man ber om den på svenska? och norrländska dessutom?

klart peter ställer upp.

åh jag e så glad! Hela Colorado sprudlar av upphetsning och lokal tidningarna sprutar superlativ åt den forne lagkamraten. Jag hoppas att Foppa kan hålla ihop alla kroppsdelarna och kanske till och med hjälpa laget till playoff. Den som lever får se.

2 comments:

Anonymous said...

Hahah, klart Foppa skriver en kråka så fort han hör din norrländska. Fan va najs m hockey, vill också se. Risken är ju dock stor då Aik förmodligen kommer åka i kvalserien o spela mot löven, tyvärr!

Stina said...

what? E det sa illa? Har inte folj AIK sa mycket, men jag visste inte att dem va pa g att aka ner. yikes!