Monday, February 18, 2008

Tidsoptimister


Dem häckar överallt, bakom varje telefonlur och i alla bekantskapskretser.

“Jag är där om tjugo minuter.”

“Det tar bara tio minuter att köra till Denver.”

“Vi syns om en kvart!”

Liksom, tror tidsoptimisten sig själv när dem just satt sig i bilen och har en 45-minuters körsträcka framför sig, att det bara ska ta en kvart? Tror dem att dem platsar i ett Nascar race? Att det inte ska vara någon som helst trafik i världens biltätaste land? Att det inte kommer vara åtminstone en olycka på motorvägen? Att det inte finns några highway cops med lasersikte?


suck. Jag har umgåtts med tidoptimister hela mitt liv. Dem verkar dras till punktliga stackare som mig. Min man råkar vara en. Han pratar i mobiltelefonen med en arbetskompis, “Jag är hemma om tio minuter!” säger han när vi är på andra sidan stan och kommer vara hemma om 50.

I don’t get it. om du e en tidsoptimist kan du förklara hur ni tänker?

No comments: