Sunday, February 17, 2008

a great time


Robbies födelsedagsfest/ölfest blev en succe. Alla utom 2 personer dök upp, så vi hade fullt hus. Våra appetizers blev nästan helt uppätna, min alkoholfria “virgin” drink för tjejerna med bullar i ugnen var väldigt uppskattad, och Robbies öl var ännu populärare. Vi hade jättekul. Jag e så glad att Maria och Marc kom dit. Dem var de enda som hade en liten körsträcka. Men ett roligare par får man leta efter! Dem e störtsköna. Och jag och Maria kan ju skvallra på svenska när det behövs. är hon i grå tröjan också gravid?” frågade Maria. “Nej, det är hon inte.” sa jag. Så tack vare vårt egna språk kan man undvika många pinsamheter. Och vi har hela den där svenska o’boy uppväxten gemensam. “Jag saknar tunnbröd.” sa Maria. “Jag saknar limpa.” sa jag.

“åh, jag kommer ihåg kvällarna efter krogen då man doppade limpa med hushållsost i O’boy.” sa Maria och beskrev exakt på pricken min kvällsfika rutin!

Ingen amerikan kan förstå tjusningen med limpa, hushållsost och o’boy!

fast choklad, bär, ostar och kex är ju inte helt fel det heller!

1 comment:

Anonymous said...

ah, limpsmorgas va gott! :) det ska jag ata i Mars nar jag aker hem, hihi :)