Monday, August 31, 2009

amatör psykolog till eder tjänst

Fick en fet nål i armen igår. Influensa vaccin. Det kändes som att sköterskan skulle slita ut min bicep när hon drog ut sprutan. Eller okej, nu kanske jag överdriver en aning.
Hade förutom detta en väldigt chill söndag. Vi var ute och shoppade lite på förmiddan. Eller alissa shoppade medan jag otåligt sprang omkring och fingrade på saker till butiksbiträdenas förtret. Alissa skulle köpa sig en ny kamera, eftersom hon förlagt, alternativt blivit avstulen, den gamla kameran. Och eftersom hon led av enorm beslutsångest och jag hatar allt som har med teknik att göra så fördrev jag tiden med att prata med kameraförsäljaren som var en mycket söt afrikan-amerikan. Det visade sig att han spenderat några år i Irak, där han förlorat sin bror i kriget. Ibland undrar jag om jag har en skrift i pannan som uppmanar samtliga att blotta sina själar, för jag har kommit på mig själv med att nicka medkännande och febrilt famla efter något vettigt att säga alldeles för många gånger på senaste. Kanske borde börja ta betalt?

1 comment:

Anonymous said...

Feel free to send him by FedEx to me! :) /Shaikha