Tuesday, August 11, 2009

Ögongodis fräter iaf inte på tänderna

Okej, visst håller ni tummarna för mig nu?
Att jag:
1. Inte ska ha några hål och…
2. …att mina visdomständer vackert får sitta kvar i all evighet.
Huvvaligen. Behöver en benso. Någon pundare som har lust att bjuda?

Fördelen med dagens tandläkarbesök är att min tandläkare är snygg som få. Och liksom alla snygga män som vet att dom är guds gåva till kvinnorna så är han dessutom väldigt charmerande och flörtig. Sist sa han när undersökningen var över,
“ok beautiful, då var vi färdiga.”
Och jag rodnar klädsamt och tar i hand, medan jag skyndsamt sätter andra handen framför ögonen för att skydda mig mot hans bländvita hollywood leende.
Han har även frågat mig om alla svenskar är lika snygga som det sägs.
Jamen självklart är vi väl det.
Det är också komiskt att beskåda hur alla kvinnliga assistenter och hygienister fnissar som skolflickor och gör sig till så fort den snygge tandläkaren kliver in i rummet.
Tycker mig även kunna skönja en viss fåfänghet hos det kvinnliga klientelet som sitter i väntrummet. Det pudras näsor och hår slätas till, och ingen behöver bli påmind om att boka tid för nästa kontroll.

Få se nu, vilken outfit ser bäst ut under en ljusgrön haklapp?

No comments: