Friday, August 7, 2009

skynda att fynda

Varför envisas medelålders män med att spreja på sig på tok för mycket cologne? För oss som har bihålebesvär så är det inte trevligt att sniffa parfym a la gammgubbe.


Var och lämnade in lånefiolen på lagning idag. Den var inte trasig, men fodralet som vi bär omkring den i är för stort så fiolen studsar omkring som ett barn i en hoppborg och kommer alltid ut ostämd och jävlig. Iaf så tror jag att det är därför det låter kasst. Vill ju inte få för mig att det är för att jag inte kan spela.:p


Gjorde även världens fynd på hemvägen. Såg nämligen att det var rea på BeautyBrands. En liters shampoon för 10 dollar stycket. Fattar ni vilken lycka? Matrix Biolace, Paul Mitchell, Sebastian, och alla dom andra “proffs schampoona” för ynka 70 spänn, en HEL liter. Kommer räcka i 6 månader minst.


Nu ska jag luncha sushi och läsa Erik Erikssons bok som mamma skickat.

Robert vill veta varför författarens föräldrar döpte stackaren till Erik Eriksson. Jag säger att det är svensk tradition att döpa den förstfödde sonen till förnamnsversionen av pappans efternamn.

“Så då måste vi döpa vår son till Jack Jackson?” frågar Robert klentroget.

“Ja,” säger jag med största allvar.

“Men din brorsa heter ju inte Olof!”

“öööh…näeee,” *host host*

2 comments:

Anonymous said...

Nu ska jag inte var jobbig, men jag trodde det avsåg efternamnet? Att man fick efternamnet efter föräldern namnet + son? Exempelvis Olof fick en son, dom döpte honom till Anders Olofson. Eller!? /Shaikha

Stina said...

yes, jag skamtade bara med min man. :) angande Erik Eriksson. sorry, min humor e for invecklad for de flesta...:p