Thursday, August 13, 2009

Välkomstkomitten rapporterar


Guuud vad spännande det börjar bli nu. Har fjärilar i magen och det känns nästan som första skoldagen i 1:an. (eller iallafall hur den dagen borde kännas, för själv har jag bara ett minne av att börja ettan och det var min besvikelse över att vi var tvugna att ljuda alfabetet, jag kunde ju redan läsa, vart dödsuttråkad på någon sekund).

Så vi hade pysseltimme igår och gjorde denna fina skylt. Den konstnärlige Robert fick rita flaggor och bokstäver medan den okonstnärliga jag fick klistra på stjärnor och färglägga. Försökte få till en blandning av dom amerikanska och tyska färgerna. Robert funderade om han kanske borde rita ett hakkors, men vi insåg snabbt att ingen skulle roas av sådan morbid humor. Vi vill ju inte bli utslängda från flygplatsen eller få Alissa att gråtande vända på klacken innan vi ens skakat hand.
Men visst blev den fin?

1 comment:

Elin said...

Wow! Tusiken, ni har ju pysselgener :-) Hoppas allt går bra på flygplatsen, ska bli så kul att följa ert äventyr med Alissa! Nu ska jag ta å svara på ditt mail. Kram