Tuesday, August 18, 2009

biten

är oxå kär i Edward.
Och det lustiga är att “min” edward som jag ser framför mig i boken är ännu snyggare än edward i filmen. Trodde inte det var möjligt. Ah tonårsförälskelse på nytt, så härligt.
Det roligaste är att det verkar nästan obligatoriskt, att man ska bli kär i edward när man läser boken. Berättade för alissa att jag fastnat totalt och det första hon sa var, “så är du kär i edward nu?”
:)

Allt går för övrigt som en dans härhemma.
Det var lite stelt dom första 2-3 dagarna, eller inte stelt, men typ lite mer artigt och rumsrent än vad det är när man är helt avslappnade med varandra. Men alissa har en väldigt bubblig personlighet och hon har lätt att prata med folk och verkar passa in överallt. Igår när jag hämtade henne från skolan så hoppade och studsade hon av glädje. Hon har redan gått med i volleyball laget och läser teater och har träffat söta killar och fått en tjejkompis som hon lunchar med och allt verkar strålande.

Till skillnad från den andra tyska utbytesstudenten som tydligen redan försöker byta familj och inte alls trivs i skolan. Hennes värdfamilj är gravt överviktiga, äter macdonalds nästan dagligen, har inte en endaste grönsak i kylskåpet, och hittar aldrig på något på helgerna. Hmmm. Låter som ett recept för katastrof som dom säger här. Jag skulle också ha hemlängtan om jag tvingades äta en quarterpounder till middag vareviga dag. Min och Roberts första instinkt var att säga, “hon kan flytta in hos oss.” Men sen så hejdade vi oss, för två utbytesstudenter kanske vore i grövsta laget? Plus att organisationen inte vill att det ska talas tyska i hushållet, så att låta två tyskar dela rum vore nog inte det mest briljanta.
Men vi har lovat att hålla ögonen öppna för en familj som kan rädda henne från hamburgerland och övervikt.
Känner du någon sådan?

1 comment:

Anonymous said...

Du får övervikt att låta så tråkigt! Allt jag har att säga är: Anna Book och Queen Latifah! Båda två larger than life, and splendid sassy gorgeous! :) /Shaikha