Tuesday, August 4, 2009

fettsugning eller yoga? Det e frågan

Jag beskriver i översvallande ordalager hur fantastiskt det är med yoga.
Men min sydamerikanska väninna höjer bara frågande på ögonbrynen och skakar på huvudet.

“Jag avskyr att träna, nej då fettsuger jag mig hellre,” säger hon och jag vet att hon menar det.
Skönhetsoperationer i sydamerika är vardagsmat för alla som har råd. Patricia har införskaffat ett par nya bröst, ett stycke fettsugning, och fyra fejkade porslinständer. Alltihop utfördes i hemlandet colombia och var ruskigt billigt med amerikanska mått mätt.

“är du inte rädd för att ligga under kniven?” frågar jag.
Blotta tanken på sjukhus, skalpeller, och oetiska doktorer i vitt munskydd får mig att rysa.
“nej, vad ska man vara det för?” säger patricia. “No pain no gain”
Vill man vara fin får man lida pin.

Fast ibland kan det gå fel. Patricia berättar om sin kusin som fettsög sina kärlekshandtag och fick en getingmidja, bara för att senare vakna upp och inse att allt nytt fett samlats på bakdelen.
“Hon ser ut som en elefant bakifrån och en struts framifrån”
När jag frågar Patricia om hon kan tänka sig att göra något mer skönhetsingrepp så nickar hon genast. Hon vill förminska den inköpta d-kupan till en lite mer blygsam c.
Skönhetsoperationer verkar fungera efter domino-principen, har man gjort ett ingrepp så vill man alltid göra mer.

Nej, tacka vet jag träningscykeln.

1 comment:

Liz said...

Oh har du också en blogg vad trevligt längger in dig också på min blogg=)