Tuesday, August 25, 2009

Höstterminen har Börjat

Var som sagt uppe i ottan imorse. Ändå var jag nästan sen till första föreläsningen pga av smockfulla motorvägar. Verkar som att alla på hela universitet kommit på den briljanta iden att läsa tisdags & torsdags kurser, för parkeringen och alla småvägar som ringlar runt campus var smockfulla med bilar och college kids till fots, cykel, sparkcykel, eller skateboards. Jag hade tur för typ första gången i mitt liv och hittade en ledig plats direkt. En bil var precis på väg att backa ur och jag ryckte åt mig den platsen med tjutande däck rakt framför ansiktet på en brunett som gav mig ett mördande ögonkast. Men när det gäller parkering så är det djungelns regler som gäller, äta eller ätas.

Jag har fem kurser den här terminen med föreläsningar hela Tisdag och Torsdag. I skrivande stund sitter jag på föreläsning nummer fyra, och av någon olycklig anledning så borras det på övervåningen så vi som sitter längst bak hör ingenting. Så då får det bli att blogga istället.
Känner mig som alltid smått överväldigad av alla kursscheman och alla uppsatser och tentor och presentationer som ligger framför mig.
Gaaaaah…varför jobbar jag inte på target för 9 dollar i timmen?

1 comment:

M333 said...

Vänta.. jag kan svaret på den frågan.. Det har nånting med framtid och personlig utveckling att göra..

Nej. Kommer inte på det. Men ifall det var viktigt ska jag sätta mig och läsa finansiering en stund. JIC.