Monday, August 24, 2009

skinn o ben

Nu börjar allvaret. Back to school även för mig. Fast det börjar bli rutin, är mest taggad, började bli riktigt uttråkad av att bara slappa och dra mig. Jag har räknat ut att jag borde kunna bli färdig nästa sommar! Jippie! Sen får vi se om det blir graduate school någon gång i framtiden, om jag lyckas grabba åt mig ett stipendium. Vill ju gärna bli Doktor Stina Jackson, (inte doktor som i läkare, utan doktor som i doktorand examen, fast här kallas alla med PhD för doktor, o hur coolt e inte det? :P)
Sen måste jag ju hinna göra karriär, pressa ut två knoddar och förhoppningsvis skriva den där best-sellern innan jag fyller 40, så att man kan pensionera sig och investera i en bungalow på nån avlägsen beach i thailand.
Och där vaknade jag ut drömmeriet.
Slapping myself. Hard.

Såg för övrigt miss Universum igår, medan jag plattångade alissas änglahår. Kändes som blasphemy att platta ett sådant vackert krus, men hon ville så gärna vara rakhårig lagom till skolan. Varför är tjejer aldrig nöjda? Har man rakt hår vill man vara lockig, är man blond vill man va brunett alternativt svart afro. Hon blev iaf jättefin med långt, tjockt, och rakt hår, och jag fick rejäl användning för min rosa plattång.
Hursomhelst, vi såg miss universum och jag chockerades över hur jäkla smala alla “skönhetsmisser” blivit. Det var bara utstickande höftben och revben för hela slanten. Såg förjävligt och plågsamt ut!

Bild: NY Daily

No comments: