Tuesday, August 25, 2009

Dagen i Bilder




Två av mina absoluta favoriter: byggnader i sten och stora träd.

Tog bilder när jag promenerade mellan föreläsningarna, skulle vara intressant att utrusta sig med stegräknare och se hur många steg jag egentligen travar under en hel dag på die schule.

Det är överbefolkat på campus den här terminen, tydligen har universitetet registrerat ett rekordantal med freshmans. Varje kurs var fullpackad, i två av dem var det standing room only för dom som kom sent. Och naturligtvis har hela fakulteten fått för sig att vi alla ska drabbas av H1N1 virus. Tydligen har 8 personer fått diagnosen svinflunsa och därför måste vi alla instrueras i konsten att undvika smitta. Affisher på portarna informerar om hur man bör tvätta händerna en miljon gånger dagligen, kväva nysningar i armbågen (inte handen) och absolut stanna hemma om man känner sig dålig. Jag som redan är hypokondrisk är faktiskt ganska obrydd. Verkar överdrivet med allt pandemic-snack. Men min nonchalans kommer säkert resultera i att jag blir däckad.

No comments: