Saturday, August 15, 2009

mainstream offer

Så gav jag äntligen upp min envisa kamp mot populärkulturen (och min avundsjuka gentemot lyckosamma författare a la Meyer och Rowling) och inhandlade Twilight. Såg ju filmen – mot min vilja bör erkännas – men fastnade direkt för Bella och Edwards upptåg. Speciellt the sparkling vampire Edward blev jag ju lite småkär i, som en tonåring på nytt med andra ord. Har hört av alla som läst böckerna att dom överträffar filmen flera gånger om, så med viss tvekan så kunde jag inte längre stå emot.

Jag avskyr Harry Potter-böckerna OCH filmerna, och fick för mig att twilight skulle vara like B-igt.
Men jag måste erkänna att jag hade fel.
I surrender.
Här ska läsas.



2 comments:

M333 said...

Nej. Nej. NEJ!

http://www.cracked.com/funny-36-twilight/

J.K. Rowling har åtminstone korrekt grammatik. Och huvudpersoner med personlighetsdrag.

Julia said...

Ja men halla, Edward SPARKLES! Min syster stravade emot i det langsta, men sen tog det bara ett kvarter innan hon ringde mig och medgav att hon var kar i Edward. LICK!