Saturday, August 29, 2009

Vad vore väl en bal på slottet...


Det är ganska trevligt att ha en “lilla-syster.”
Jag som alltid varit minstingen i familjen har aldrig haft äran att få vara den gamla kloka damen som har auktoritet och svar på livets alla frågor. (låt mig leva i illusionen, att jag iaf blivit lite klokare genom åren).

Det är roligt att fixa hår och låna ut smink. Och att få höra om alla high school intriger, samt bli rådfrågad om vad man ska svara på ett påstridigt SMS från en kille man inte är intresserad av. (believe me I’ve been there).
Fast trots att jag hade en dragning till totala losers när jag var 16 så är jag väldigt petig med vem miss Ali dejtar. Tycker hon är alldeles för bra för de flesta.
Mina standard frågor lyder,
“Har han planer på college?”
“är han sportig?”
“duktig i skolan?”
“Söt?” (förstås, ett väldigt viktigt krav).
Tatueringar, dålig hy, kedjerökning, dåliga betyg, samt noll framtidsplaner är inte prom material.
Eftersom jag aldrig själv gick på studentbalen så är jag typ lika exalterad som Ali över den uppkommande balen (som kommer äga rum typ i maj..?) men redan nu så pratar vi klänningar, håruppsättningar, och givetvis vilka killar som kan tänkas vara prom material.

Tyvärr så går det inga vampyrer i stil med Edward på Alis highschool. :)
Jag har förresten påbörjat fjärde boken i twilight sagan, (den som victoria varnade mig för), men än så länge har jag inte hunnit bli besviken…

1 comment:

viktoria cederberg said...

Det påstås att jag är knäpp, som inte gillade den... Men näe, jag kan inte låta bli att vara besviken.