Friday, August 14, 2009

swedish meatballs


Har slutat nynna på min bibliska psalm. Istället har jag sjungit “Diggilo Diggilej” och “Eloise” med Arvingarna. Vet inte varför jag bäst kommer ihåg texterna på låtar från tidigt 90-tal. Kanske var mitt minne bäst runt 7-årsåldern och sen har det gått utför sen dess? Sjunger även mest låtar från artister som jag aldrig tyckt om men vars slagdängor ändå fastnat i långtidsminnet.

Dagens lunch blev micromat från “smala köket.” 300 calorier och 20 gram protein. Inte för att jag direkt bryr mig om det, men dom här svenska köttbullarna är rätt så storslagna. Brunsåsen smakar i det närmaste hemgjord. Har varit duktig dessutom och tränat 3 dar i rad. Försöker få in ett träningspass 4 ggr i veckan MINST.

Har även bokat tid med en psykolog. Eller inte riktigt en psykolog, men nästan. Fick ett mejlutskick från universitetet där man blev erbjuden superbilliga terapisessioner med sista-året psykolog doktoranter. Tyckte det lät lockande. Har alltid velat gå i terapi och få min hjärna urgröpt. Tror att alla människor behöver det. Som massage ungefär. Det borde vara standard på varje arbetsplats. Min första entimmes terapi session är schemalagd till Måndag den 31:a. Jag undrar om jag kommer komma på något att egentligen prata om? Fast, jo, jag kan nog diskutera min emetofobi, eller mitt tvångsmässiga tandborstande, eller faktumet att jag alltid måste bära med mig bakteriedödande handkräm vart jag än går. Och så kan vi prata tentaångest och sömnsvårigheter.

No comments: