Tuesday, August 11, 2009

Får ja va me?

Ibland kan jag inte låta bli att diskriminera folk.
Som bögar t.ex.
Så fort jag träffar en homosexuell människa så vill jag bli vän med denne.
Jag blir pinsamt efterhängsen och skrattar onaturligt högt åt bögars skämt.
Men så kan man ju inte göra, vilja vara vän på grund av sexuell status.
Och hur snällt är det mot alla straighta folk?

Tycker även om minoritetsgrupper.
Drömmer ibland om att ha ett krusigt afro och en attityd som heter duga.
Är man rasist om man hatar mainstream?
Tror problemet är att jag envist vill finna inträde i världar där jag aldrig kan höra hemma.
För jag är ju inte en rolig bög, eller ens en tråkig sådan.
Inte heller är jag en jazzig Lauren Hill-typ.
Men jag vill ändå va med och leka.

2 comments:

Anonymous said...

Hahaha! Du kan få vara med i min minoritetsgrupp, vit med svart tygstycke! Det är inte lika underhållande at times. Girl, do I have stories to tell! /Shaikha

Annika said...

Shit, precis så där tänker jag med. Trodde jag var den enda.
Förresten har jag streckläst några sidor i din blogg nu. Blev glad och gillar den!